اسکوتر یک وسیله ساده اما این حد تخصصی ؟!

اسکوتر هووی دوچرخه
آگوست 16, 2020
نظارت فدراسیون اسکیت بر باشگاه های اسکیت
آگوست 17, 2020

اسکوتر، وسیله ای محبوب است که در عین سادگی، کارایی بسیار بالا و متنوعی را دارا می باشد. شاید اسکوتر تنها وسیله ای باشد که، حتی افرادی که علاقه ای به استفاده از آن را ندارند در زمان روبرو شدن با این وسیله به آن توجه کرده و در مورد جزئیات آن کنجکاوی به خرج می دهند. شاید به همین دلیل در ویترین تمام فروشگاه های ورزشی بلا استثنا تعداد زیادی اسکوتر نسبت به سایر اقلام موجود در فروشگاه به چشم می خورد و اغلب مغازه داران به این وسیله، سعی در جذب مشتری دارند.

اسکوتر را اغلب افراد، یک وسیله برای استفاده و تفریح کودکان می دانند و در تصورات آن ها اسکوتر ها فقط یک نوع و با رنگ بندی متفاوت می باشند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع مختلف این وسیله پرطرفدار و محبوب آشنا نماییم.

اسکوتر های تاشو

این اسکوتر ها یک نوع آوری جهت سهولت در جابجایی این وسیله به حساب می آمدند. فروش اصلی این اسکوتر ها در کشور ژاپن بود و بعد از فروش بسیار بسیار بالا در این کشور، رفته رفته در سایر کشور ها نیز این نوع اسکوتر ها جایگاه ویژه ای پیدا نمودند. اسکوتر تاشو از جنس آلومینیوم بوده و از تولیدات یک شرکت سوئیسی به نام مایکرو می باشند.

اسکوتر کیک بایک

این اسکوتر ها جزو ابداعات قدیمی می باشند. در ساخت این اسکوتر از یک چرخ بزرگ دوچرخه برای قسمت جلو و یک چرخ بسیار کوچک در قسمت عقب استفاده می شد. این نوع اسکوتر ها به دلیل داشتن چرخ بزرگ در قسمت جلو، سریع تر و سرعتی تر از انواع دیگر اسکوتر ها بودند.

اسکوتر های حرفه ای و ورزشی

این اسکوتر ها جهت انجام حرکات ورزشی به گونه ای طراحی و ساخته شده اند تا در مقابل انواع پرش ها و وارد شدن نیروی بسیار زیاد به بدنه آن ها، مقاوم بوده و قابلیت اجرای حرکات پرشی را برای بازیکنان فراهم نمایند.

اسکوتر های سه چرخ

این نوع اسکوتر ها بیشتر برای افراد خردسال طراحی و ساخته شده اند تا حفظ تعادل افراد روی آن کمی راحت تر از اسکوتر های دو چرخ باشد. در این اسکوتر ها یک چرخ در قسمت جلو و دو چرخ در قسمت عقب قرار دارند. در گذشته اسکوتر هایی به صورت سه چرخ معکوس نیز تولید می شد که کاملا بر عکس نمونه گفته شده بودند و طی آن دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب آن قرار داشت.

اسکوتر های چهر چرخ

این اسکوتر ها سیستمی شبیه که اسکیت برد ها را دارند و در آن چهار چرخ به صورت دو به دو در دو محور جلو و عقب به صورت موازی قرار می گیرند.

اسکوتر های برقی

این نوع اسکوتر را می توان پیشرفته ترین نوع اسکوتر ها نام گذاری کرد که از سال 2000 میلادی تولید انبوه آن آغاز گردیده است. این اسکوتر ها بدون نیاز به نیروی انسانی شروع به حرکت می کند. در این اسکوتر ها که اغلب به صورت تاشو نیز می باشند نیروی برق در باطری های اسکوتر ذخیره شده و از آن به چرخ ها منتقل می شود.

با این سرعت و روند پیشرفت تکنولوژی به زودی شاهد ظهور اسکوتر هایی با تکنولوژی های جدید خواهیم بود.

شما چه تخیلی و ایده ای برای ساخت اسکوتر های آینده با قابلیت های باور نکردنی دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *